CZYM JEST IDENTYFIKACJA WIZUALNA ?

Wyobraźmy sobie taką sytuację – jesteśmy tylko my, nasze produkty i nieprzebrana miara zainteresowanych klientów …

Sytuacja idealna dla każdego przedsiębiorcy – działanie bez konkurencji;

Ale doskonale wszyscy wiemy że w świecie realnym zdarza się to bardzo rzadko a najczęściej wcale. Dlatego orężem przedsiębiorców są różne zabiegi marketingowe które pozwalają wyodrębnić markę lub firmę na tle konkurencji oraz wzmocnić relację z klientami.

Podstawowym celem jest wywołanie takich skojarzeń u odbiorcy które utrwalą pozytywny obraz marki, firmy w pamięci odbiorców. Jednym ze sposobów pozwalającym osiągnąć taki efekt jest budowanie pozytywnego obrazu firmy za pomocą wizualnych przekazów. Wszystkie symbole, nazwy, zachowania o spójnym charakterze  – nie przypadkowe, tworzą system identyfikacji wizualnej.

Korzyścią płynącą ze stosowania systemu identyfikacji wizualnej jest:

  • dobra rozpoznawalność firmy na rynku,
  • wyróżnienie na tle konkurencji ,
  • budowanie w umysłach klientów obrazu silnej i rozwojowej marki
Studio Adino - elementy identyfikacji wizualnej
Studio Adino - Logo Park Korzonek

LOGOTYP
CZY LOGO ?

Według słownikowych definicji logo składa się z symbolu graficznego i logotypu w formie tekstowej  połączonej czasami z hasłem związanym tzw. tagline.

Logo może być stosowane w wersji uproszczonej oraz pełnej , jak na przykładzie  logo Parku Korzonek.

Wszystkie zasady dotyczące stosowania logo zawiera księga znaku np.:

  • określa przestrzeń pola ochronnego,
  • zasady konstrukcji,
  • dokładnie definiuje kolory
  • podaje minimalny rozmiar znaku gwarantujący jego czytelność
  • oraz opisuje szereg innych istotnych informacji potrzebnych do „użytkowania” logo.
Studio Adino